wtorek, 20 listopada 2012

Francja - Mc'Donalds - Darmowe WiFi

Co mogę teraz robić, będąc po zakupach we Francuskim E'Leclerc - u ? No jasne, zajadam się bagietką. Z tego co zdążyłem za obserwować, to francuzom można by zakazać jazdy autem, latania samolotami czy palenia papierosów, ale nie zakazać jedzenia bagietki. Myślę, że gdyby do tego doszło wybuchła by tutaj wojna domowa. No oczywiście, że żartuję, ale tutaj bagietka to podstawowe pieczywo w każdym sklepie. W dużym centrum handlowym w mieście lub w małym sklepiku gdzieś na prowincji - bagietka to podstawa. Ale starczy już o bagietkach. Jestem w trasie ponad dwa tygodnie. Trasa przebiega bardzo dobrze. Ładunki dostarczone zawsze na czas. Przybyły mi tylko cztery nowe dziury w plandece w wyniku pocięcia przez nieznanych sprawców. Paliwo całe, wszystko co zatankowałem to wyjeździłem. Tym razem jak do tej pory nie okradziono mnie ani z ładunku ani z paliwa. Piszę to i się śmieję sam do siebie. Fajnie wygląda ta truckerka w europie. Człowiek się cieszy, że go nie okradli. Mam dużą satysfakcję, gdy dowiozę ładunek na czas, ale powoli zaczynam mieć więcej radości z każdej kolejnej spokojnej nocy, gdy wstaję i wszystko co miałem poprzedniego dnia jest w takim samym stanie rankiem. Paliwo na swoim miejscu i plandeka bez dziur. Przyzwyczaiłem się to tego, że tutaj tak jest a w szczególności we Francji i nie staram się za bardzo zawracać sobie tym głowy. Po prostu mówię sobie tak - Co ma być to będzie i idę spać.


Oczywiście zawsze staram się stać swoją ciężarówką w jak najbezpieczniejszych miejscach, ale to wcale nie daje stu procentowej gwarancji, że nic się nie wydarzy z tych rzeczy o których piszę.
Dobra, teraz pozytywne sprawy. W tej pracy jest bardzo dużo pozytywnych i ciekawych rzeczy, nie tylko kradzieże i pocięcia. Jedną z nich jest darmowe WiFi, które można znaleźc we Francji w Mc'Donalds. Właśnie stoję pod Mc'Donalds i zupełnie za darmo korzystam z internetu. Dobre co ?
Też tak myślę. Ale jak się tutaj znalazłem ? Dobre pytanie. Więc po kolei.
Wczoraj po rozładunku szukałem miejsca, gdzie mógłbym w spokoju i bezpiecznie czekać na kolejny ładunek, bądź spędzić noc, gdybym tego ładunku nie dostał. Ładunku nie dostałem, więc czekała mnie noc w miejscy ostatniego rozładunku. Miejsce znalazłem, była to zatoczka przy drodze głównej w kierunku Dreux zaraz przy strefie przemysłowej na której miałem rozładunek. Nie było to moje wymarzone miejsce, no ale cóż. Stoje tutaj i już. Pauza do jutra i dalej czekam na ładunek. Noc minęła spokojnie, po godzinie dwudziestej trzeciej ruch na drodze zmniejszył się praktycznie do zera i można było bez bujania kabiną spokojnie zasnąć. Rano pobudka o godzinie siódmej i oczekiwanie na ładunek. Zbliżała się godzina pietnasta trzydzieści, gdy w telefonie zabrzmial dźwiek oznajmiający przyjście wiadomości sms. Jest ładunek, ucieszyłem się, gdy zobaczyłem od kogo jest wiadomość i przeczytałem tresć. Super ! To lubię, lubię jak mam ładunek i jadę. Po to tutaj jestem . Załadunek, jazda, rozładunek. Załadunek, jazda, rozładunek. Przejazd sto dwanaście kilometrów w okolice Orleans. Cały czas drogami krajowymi czyli nacjonalkami. Pasuje. Odpalam silnik i śmigam. Dzisiaj przejazd na miejsce lub w pobliże, wszystko zależy gdzie będzie miejsce dla mojej ciężarówki. Czasami zdarza się, że jest parking przy firmie i można na nim spędzić noc, a czasami podjedzie się pod samą firmę i tego parkingu nie ma. Tak było w tym przypadku. Pod firmą parkingu nie było. Jednak jadąc do celu, zawsze podrodze przez kilkanaście kilometrów wypatruję gdzie w razie czego mógłbym się wrócić i zrobić pauzę do nastepnego dnia. Tym razem było tak samo. Podrodze było dużo zatoczek na dwie lub trzy ciężarówki. Postanowiłem podjechać pod samą firmę.
- Jak nie pod firmą, to gdzieś na strefie znajdę odpowiednie miejsce - taki małem plan.
Niecałe pięćset metrów przed celem, mijałem Mc"Donalds i widziałem, że zaraz obok stoi jedna ciężarówka, a za nią są wolne miejsca.

- Więc jak nie pod formą to pod Mc'Donalds - stwierdziłem z uśmiechem.Pod firmą nie było parkingu, więc wróciłem się kawałek i stoję pod Mc'Donalds w dodatku z darmowym internetem.
Tak jest w tej pracy, nigdy nie wiadomo co się wydarzy w mieście do którego jadę. Jakie niespodzianki mnie spotkają. Czasam przykre, a czasami przyjemne. Tutaj, gdzie jestem teraz można powiedzieć, że jest Full Wypas. Sklep E'Leclerc, duży gdzie zrobiłem zakupy. Niestety, muszę stwierdzić, że cenami to już Polska prawie dogoniła Uniie. A zarobkami to wiemy jak to wygląda. Paliwo i spożywka jest w podobnych cenach. Jest tutaj minimalnie drożej, ale bez wachania kupiłem pomidory czy żółty ser. U góry możecie zobaczyć rachunek. Po kolei :
- Żółty ser 200 g - coś takiego jak u nas Hohland 0,98 euro
- pomidory - kg 1,73 euro
- Chleb bardzo duży ,świeży, krojony 2 kg - 2,10 euro
- bagietki - zwykły rozmiar - 0,33 euro
- bagietka - wiekszy rozmiar - 0,58 euro

W sumie wydałem 5,17 euro. Dwadzieścia złotych, Jak w Polsce, no ale, właśnie jest ale. Gdzie nasze zarobki do tutejszych. Dobra, tyle polityki.
Podjechałem pod Mc'Donalds i ku mojemu zdziwieniu próba połaczenia z siecią Mc'Donalds zakończona sukcesem. Bez kodów, bez kosztów. Rewelacja !!!. Gdy będę w tym rejonie, napewno tutaj będę zaglądał. Tyle w tym szybkim poście. Nie spodziewałem się, że będę miał dzisiaj internet. Pytałem w E'Leclerc czy mają w sprzedaży internet bezprzewodowy z sieci SFR, ale niestety nie mają. Mam już na celowniku kilka punktów z tej sieci, gdzie będę mógł kupić internet bezprzewodowy. Tak ,że już nie długo będę miał swój net na terenie Francji. Jutro pobudka o godzinie piątej trzydzieści i punkt siódma melduję się w firmą na załadunek. Nie wiem co będe ładował, wiem narazie tyle, że polecę z tym do Manheim w Niemczech.

27 komentarzy:

  1. W każdym MC'Donalds w europie jest darmowy internet, nie tylko we Francji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Niemczech np nie ma. Trzeba posiadać jakieś kody.

      Usuń
  2. Faktycznie tak w tej Francji dużo kradzieży? Napisz/nakręć kiedyś coś więcej o tych sprawach, jak wygląda to w różnych krajach w UE. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zjade na baze to musze kleic 6 dziur (cięc czymś ostrym)Zdarzyło to się w ciągu trzech mocy, nie pod rząd ale w sumie 6 dziur w 3 noce. Ico ciekawe na dużych parkingach przy autostradach.

      Usuń
  3. No nie jestem pewnie czy w mcdonaldzie obok mojego domu jest darmowe wifi. :D
    Panie Krzysztofie pozdrawiam z Gdyni.

    OdpowiedzUsuń
  4. To spokojnych nocek , szerokości.

    OdpowiedzUsuń
  5. No potwierdzam Krzysiu wypowiedz kolegi , w każdym MC'Donalds w europie jest darmowy internet,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że tak jest w centrum miast, ale bardzo często w miejscach gdzie jest Mc'Donalds nie ma możliwości stanąc ciężarówką i z niego korzystac. Dlatego taka moja radocha, Mc z netem i parkingiem dla dużych. Przy autostradach gdzie są Mc rzadko jest darmowe WiFi, nie ma nawet dla tych co maja paragon :)

      Usuń
  6. Oj mylicie się panowie...U Niemca nie ma darmowego neta w mc donaldzie u Włocha również nie ma neta w mc donaldzie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokladnie. W niemczech nie spotkałem sie z darmowym WiFi a we Francji to mój pierwszy Mc z netem darmowym. jest to nowy Mc i nowy parking. Moze na poczatku na zachete jest WiFi darmowe. Zobaczymy za jakis czac.

      Usuń
    2. Witam panowie. Jeśli mogę to w D jest darmowy net, niestety tylko przez godzinę. Dostajesz kod na jeden numer tel działający 1h/24h, jak sie ma więcej numerów to automatycznie więcej godzin neta się ma, zawsze można wysłaś kod na kogos w PL ale dana osoba musi Ci go odesłać. Nie wiem czy tak jest na każdym Mc ale tam gdzie ja stałem tak było. O ile sie nie mylę to było w TMobil'u ale sprawdzę to jak wrócę do domu.

      Usuń
  7. Spokojnej nocy życzę .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję, myslę ze tutaj bedzie ok. jest duzo oswietlenia. Jest nas 8 ciezarówek.

      Usuń
    2. Dobranoc Krzysiu miłej nocki powodzonka i nie daj się Tym pierdolonym złodziejom !!

      Usuń
  8. Daj koniecznie relacje z Manheim,
    szerokości i bezpiecznych parkingów!!!
    Pozdro

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja niestety miałem przykrą kradzież na terenie niemiec w rejonie osnabriku na autostradzie A1, oglądałem film zamkniętym od środka przy zgaszonym świetle i nie wiedziałem kiedy zasnąłem (ok 20:30 nigdy tak wcześnie nie chodzę spać !!!). Obudziło mnie w środku nocy światło zapalone w kabinie ale nic sobie z tego nie zrobiłem tylko zgasiłem je i poszedłem spać. Rano wstaję rozglądam się po aucie i nie widzę nigdzie dokumentów ani portfeli (były zamknięte w schowku)wyskoczyłem z auta i patrzę a one leżą pod samochodem, zaglądam a tam brak kasy. Co ciekawsze nic innego nie zginęło a laptop był otwarty na podszybiu, film leciał dwa tel na wierzchu okulary słuchawki.

    OdpowiedzUsuń
  10. W Mc Donald's jest net ale 100% pewność możemy mieć, że jest net wtedy kiedy mamy do czynienia np: Galerią handlową. Ale na autostradach często nie ma neta wiem bo nie razi się z tym spotkałem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Życie w trasie wróciło do właściwej formy :)

    Tak trzymać :)

    Tomek

    OdpowiedzUsuń
  12. Kierowca musi umieć samooszukiwać się i cieszyć z niczego. Ogólnie przerąbana robota! Ja tam jej nienawidze!

    OdpowiedzUsuń
  13. Krzysiu, będziesz nadawał na żywo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że w przyszłości gdy bede znajdował sie w miejscach gdzie bedzie dobry internet, bede nadawał na zywo. wczesniej będę informował o tym na blogu.

      Usuń
  14. To fajnie, oby to było jak najczęściej, bo dobrą robotę robisz, pozdrawiam Ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hej, czy będziemy mogli liczyć na filmik dotyczący rozładunku, załadunku ale także zabezpieczenia towaru?

    OdpowiedzUsuń
  16. Salut Krzysztof ! nCo do tego internetu mobilnego we Francji to chyba baedziesz mial problem z kupieniem (nie pisze tego zlosliwie ) ale bedziesz potrzebowal francuskiego dowodu osobistego i jakiegos adresu we Francji, powiem tak mialem taki internet i jak jestes w duzych osrodkach miejskich to 3G dziala w miare ale na skype przez kamere to raczej nikle szanse choc czasami sie udalo! pamietaj tez ze takie pakiety maj limitowany przesyl chytem reklamowym jest napis nie limitowany internet a pod spodem malyml druczkiem nie limitowany dostep do internetu 24/24 i na przyklad limit 10G na miesiac na przesyl danych. tu masz link : http://www.laboutique.bouyguestelecom.fr/internet-telephonie-mobile/les-mobiles-avec-forfaits-illimites.html Pozdrawiam i jak bedziesz kiedys w Saint Etienne na weekend to daj znac tel przesle ci na priv

    OdpowiedzUsuń
  17. http://www.satelitarny.eu

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń