środa, 16 maja 2012

Strona - Kierowca bez doświadczenia

Pierwszy rozładunek za mną.Po przejechaniu nieco ponad tysiąc sto kilometrów dojechałem na Koln,w którym to miałem rozładunek.Gdy zjawiłem się na firmie,zaparkowałem trucka na parkingu i udałem się do biura.Umówmy się,że na blogu będę używał słowa "Truck" z wiadomych przyczyn.Ładnie brzmi i nic w tym złego,że na europejską ciężarówkę będę mówił "Truck"używając słowa z języka angielskiego.Przecież jako kierowcy międzynarodowi uczymy się języków obcych w tym też angielskiego i będąc na Unii,bardzo często mówię "Truck"a nie"Ciężarówka"W języku niemieckim na ciężarówkę mówi się "LKW"a we Francuskim"Camion"i tych słów będziecie używać pracując na unii.Polskiego słowa"ciężarówka"tutaj oprócz polaków nikt nie rozumie.Wracając do mojego rozładunku,przedsawiam Wam ciekawe zdjęcie.Co to jest ?
Jest to zalaminowana kartka na której widzicie kilka obrazków.Z kąd ją mam i co oznaczają te obrazki ?Dostałem ją w biurze firmy,w której miałem rozładunek,w momencie gdy się tam zgłosiłem.Jak to wyglądało ?Oddałem wszystkie papiery,które miałem(CMR,i wykaz materiałów,które przywiozłem z Polski)i dostałem tą właśnie kartkę.Pracownik powiedział,że mam iść na parking do swojego trucka i patrzeć na wyświetlacz,który znajdował się na ścianie budynku.Gdy wyświetli się mój numer "ROUTE - HU732XB",który otrzymałem mam wrócić do niego,czyli do biura i wtedy powie mi gdzie mam jechać się rozładować tzn.pod którą rampę.

Co oznaczają poszczególne obrazki.

P - parking.
Pomarańczowa kamizelka - na terenie firmy obowiązkowo ubrać kamizelkę odblaskową.
Niebieski but w niebieskim okręgu - na terenie firmy,obowiązkowo ubrać buty ochronne/robocze.
Wózek widłowy i człowiek w odległości 3m - obowiązkowo utrzymać odległość minimum trzy metry od pracującego wózka widłowego.
Zdjęcie kabiny ciężarówki - kartkę,którą otrzymałem w biurze trzymać za szybą trucka.
Zdjęcie mężczyzna przy drzwiach - po wyświetleniu twojego numeru,udaj się spowrotem do biura.
Date - data zgłoszenia się do biura
Route - twój numer,po wyświetleniu którego,trzeba wrócić do biura.

Możliwe,że dla większości z Was,wszystko co jest na tej kartce,jest oczywiste,ale uznałem,że dla niektórych z Was będą to przydatne wiadomości.Zdobyte kolejne doświadczenie.W momencie,gdy spotkacie się z czymś takim tutaj na Unii,nie będziecie zaskoczeni,tylko odrazu zrozumiecie o co chodzi.

Po rozładunku udałem się na parking,tutaj na terenie firmy Ford i w dalszym ciągu czekam na ładunek.Korzystając z wolnego czasu,postanowiłem wykorzystać go do nadrobienia zaległości na blogu,a dokładniej mówiąc do udzielenia odpowiedzi na pytania.Odpowiedzi w postacie postów na stronie "Kierowca bez doświadczenia".Każdy post nazywam tam "Tematem"Są to wyczerpujące odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.Oczywiście zapraszam wszystkich do przeczytania tych "tematów"również osoby czytające blog,a nie będące kierowcami,ponieważ w odpowiedziach piszę dużo na temat mojej pracy,na temat pracy na Unii i w jaki sposób rozwiązałem bądź rozwiązuję różne problemy,które spotykam pracując tutaj.
O każdym nowym "temacie"będę informował na stronie głównej bloga w rubryce"Aktualności - Info",aby każdy z Was wiedział,że na stronie"Kierowca bez doświadczenia"pojawił się nowy temat.
Bardzo fajną sprawą jest to,że zadajecie pytania i inni czytelnicy bloga odpowiadają na nie.Tworzy się dyskusja w okół danego tematu.Osobiście,czytam wszystkie pytania,odpowiedzi i również w ten sposób pogłębiam swoją wiedzę.Zachęcam do zadawania pytań i do odpowiadania na nie osoby,które czują,że swoją odpowiedzią mogą pomóc innym czytelnikom bloga.

Dzisiaj dodałem temat,który jest odpowiedzią na pytanie"Jakie kupiłeś książki razem z książką - Czas pracy kierowcy"Temat pt."Książki,które zawsze mam w trasie".Zachęcam do przeczytania tego tematu.

8 komentarzy:

  1. bardzo dobre wyjaśnienie :) jak dobrze opisany temat pozdrawiam i oby tak dalej :)

    http://truelifedriver-blogkierwocy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekamy na kolejny film :) Szerokości :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydałoby sie oddzielny link tam gdzie robisz posty w kierowcy bez doswiadzczenia i oddzielny do pisania miedzy soba, jakis shoutbox czy cos. Bo robi sie straszny balagan jak jest juz duzo komentarzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie,gdy przybywa postów robi się jak to nazwałeś "bałagan"i coraz trudniej znaleźc to czego się szuka.Jest kilka rozwiązań ale to od Was zależy,które zastosuję.
      1.Oddzielny link - Moim zdaniem na dłuższą mete nie zda egzaminu,bo gdy uzbiera się dużo pytań i odpowiedzi,też trudno będzie znaleźc to czego szukamy.
      2.Shotbox - Fajna sprawa dla osób,które zadadzą pytanie i otrzymają odrazu odpowiedź,ale tylko wtedy,gdy ktoś inny będzie w tym czasie na Shotboxie,a po drugie posty się przesuwają i za kilkadni inni będą zadawac te same pytania,ponieważ poprzednia odpowiedź poprostu zniknie.
      3.Forum - Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie dla osób pytających i odpowiadających.Wszyscy wiemy jak dziala forum i jeżeli będzie zainteresowanie tym tematem - Forum o nazwie - Zycie w trasie - Kierowca bez doświadczenia - to niebędzie problemu takie forum założyc,a na stronie Kierowca bez doświadczenia będą tylko moje posty z obszernymi odpowiedziami,zdjęciami możliwe ze równiez znajdą się tam krótkie filmy informacyjne.
      Do Was należy decyzja,jak rozwiązac problem z "bałaganem"na stronie Kierowca bez doświadczenia.
      Czekam na komentarze i propozycje od Was.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Forum moim zdaniem także jest najlepszym rozwiązaniem. Na pewno by się znalazły osoby co by tam pilnowały porządku i pomagały innym osobą :)

      Usuń
  4. Fajnie :]
    Przydało się ;]

    Pozdro i zapraszam do mnie :]

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa tabliczka. Jeszcze z tym się nie spotkałem na blogach, że takie coś mogą dawać na rozładunkach :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń