środa, 4 kwietnia 2012

Film na YT - Życie w trasie cz.12

Kolejna część " Życie w trasie " numer dwanaście jest kontynuacją jedenastej części. Mogę powiedzieć, że kolejne część po trochę będą nawiązywać do " Son of a Bitch ". Pytanie dlaczego ? Czy ten temat w końcu nie zrobi się nudny ? Czy nie za dużo gadki o tej kradzieży itd. itd. Odpowiedź jednak nie jest jednoznaczna. Oczywiście ciągłe gadanie na temat kradzieży paliwa, wkońcu stanie się nudne i mało ciekawe, ale nawiązanie co jakiś czas do tematu bezpieczeństwa naszej ciężarówki, paliwa i ładunku czyli bezpiecznych parkingów oraz spędzanie nocek na nich, jest moim zdaniem tematem,który nie powinien się znudzić. Myślę nawet, że powinien się rozwijać, że powinniśmy o tym rozmawiać, przekazywać sobie swoje doświadczenia, dzielić się nimi z innymi osobami. Czy to w formie posta, czy to w formie komentarza, możliwe że kiedyś będzie na blogu czat i tam będzie można poruszać różne, ważne tematy dotyczące pracy jako kierowca, bezpieczeństwa, doświadczenia. Właśnie doświadczenia. Dużo osób pisze do mnie właśnie w tej sprawie. Osoby, które chcą zostać kierowcami zawodowymi, ale nie mają doświadczenia i nie bardzo wiedzą jak i gdzie je zdobyć. Fakt jest taki, że w internecie jest bardzo dużo ogłoszeń typu " Praca dla kierowcy międzynarodowego " i praktycznie w każdym ogłoszeniu warunkiem jest min .minimum rok doświadczenia w międzynarodówce. Gdy ja szukałem pracy takie ogłoszenia z czasem zaczęły mnie denerwować, zadawałem sobie pytanie. Co oni z tym doświadczeniem ? Doświadczenie i doświadczenie. Przecież każdy doświadczony kiedyś był nie doświadczony, proste i logiczne. Właśnie minęło pół roku jak jeżdżę po UE i coraz bardziej zaczynam rozumieć, o co chodzi z tym doświadczeniem. Nie chodzi tylko o to czy mamy prawo jazdy kat.C+E i umiemy jeździć zestawem. Nie chodzi tylko o to, czy będziemy umieli podjechać pod rampę itd. Pracodawcom chodzi o to właśnie, czy nowy kierowca będzie umiał podjechać pod tą rampę szybko, nie tracąc dwudziestu cennych minut na tą czynność, bo potem jadąc kończy nam się czas jazdy i brakuje tych cennych minut na dojazd do bezpiecznego parkingu. Wtedy nowy kierowca bez doświadczenia stoi sam na jakimś beznadziejnym dzikusie i ryzykuje utratę cennego paliwa, które przecież jest własnością firmy a nie kierowcy. W tym poście nie chcę za dużo rozpisywać się na temat doświadczenia, jak ja to widzę i rozumiem. Na ten temat napewno zrobię duży post. Jednak wracając do filmów i do moich słów, że kolejne części będą nawiązywały do " Son of a Bitch ", mam na myśli to, że w moich filmach nie tylko będę pokazywał przebieg moich tras, będę również chciał pokazywać rzeczy, które wpływają na doświadczenie, a jedną z nich jest umiejętność planowania trasy z uwzględnieniem miejsca parkingowego na noc. Będę pokazywał na jakich parkingach przychodzi mi spać. Dzikusy i te fajne, bezpieczne parkingi. Fakt jest taki, że czasami mamy taką trasę, że trudno jest znaleźć bezpieczny parking. Podczas jazdy mamy dylemat czy kończyć jazdę wcześniej z powodu dobrego parkingu, lecz nie wykorzystanego czasy jazdy, którego później może nam braknąć w momencie dojazdu na rozładunek lub załadunek. Czy zostawić bezpieczny parking, jechać aż do momentu wykorzystania czasu jazdy praktycznie do ostatniej minuty i spać na dzikusie, tym samym ryzykując,że możemy zostać okradzeni. Czy wykorzystać ostatnią możliwość, czyli jechać tak długo aż znajdziemy bezpieczny parking, nie patrząc na to, że czas jazdy nam się skończył i w momencie kontroli przez uprawnione do tego celu służby, zechcą wysłuchać naszego tłumaczenia i darować mandat, który w UE może wynieść nawet kilkaset euro. Sami widzicie, że kierowcy czasami nie mają łatwych decyzji do podjęcia, a którąś decyzje muszą podjąć mając na uwadze przede wszystkim dobro firmy, bo po to tam jesteśmy
W części dwunastej " Życie w trasie " pokazałem jak wyglądają parkingi na bardzo popularnej we Francji nacjonalce ( droga krajowa ) N-4, która swój początek ma w mieście Nance a koniec praktycznie kilka kilometrów od centrum Paryża. Długość tej nacjonalki to ok.260 km. Na zdjęciu zaznaczyłem miejsce do którego mogą dojechać ciężarówki, ponieważ dalej jest zakaz dla sam. ciężarowych pow.19t.
Jeżdżąc po Francji, raczej na sto procent nowy kierowca będzie po tej nacjonalce jeździł, bo w odróżnieniu od autostrad nacjonalki nie są płatne. ( w przyszłości mają też być płatne ). Jest bardzo fajną, szybką nacjonalką ma jednak jedną zasadniczą wadę. Nie ma tam parkingów z prawdziwego zdarzenia. Są albo parkingi prywatne i trzeba za noc zapłacić ok.10 euro, albo dzikusy typu zatoczki. Jest kilka małych stacji paliw na  których parkingi są bardzo wcześnie zajęte. Więc, jeżeli szukamy miejsca na noc po godzinie 19-20 to raczej na sto procent znajdziemy właśnie na dzikusie.

Poniżej przedstawiam zdjęcie, na którym zaznaczyłem landówkę N-4.


Route Nacjonale N-4 Francja

Również na filmie pokazuję w jaki sposób tankuje się na stacji Shell w Luxembourgu.
W dzisiejszym poście to wszystko co chciałem Wam przekazać. Jestem już zmęczony, bo parę godzin temu zjechałem z trasy i dokładny opis tankowania zrobię jutro.

Dzisiaj zamieszczam film na YT dwunastą część " Życie w trasie "

Zapraszam na forum Młody Trucker - Forum początkujących kierowców zawodowych

21 komentarzy:

  1. Witam cię Krzyśku,spotkało mnie to samo "szczęście"Wspominałeś o zabezpieczeniu kotłów,podpowiem że nic kupnego nie sprawdziło się,dopiero zaprzyjażniony spawacz zrobił mi obejmę zakładaną na wlew i zamykaną na kłódkę antywłamaniową.Urządzenie jest tak ciasne że "son of a bitch"nie ma gdzie włożyć ani łoma ani piły.Pozdrawiam Marcin.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam Cię Marcinie.Przykro mi z powodu "szczęścia",które cię spotkało.Co do zabezpieczenia wlewów w kotłach,to założyłem już sita przez które nie można włożyc węża do kotła,i będę zakładał jeszcze zabezpieczenia na wlew na taki specjalny klucz,coś takiego jak tobie ten spawacz zrobił.Pokażę to potem na filmie i na zdjęciach.Na unii widziałem,ze dużo kierowców takie zabezpieczenia na swoich kotłach posiada.I na kłódkę i na specjalny klucz.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam ciebie Krzysztof pisz wszystko co sie przyda młodym i poczatkującym kierowca w drodze aby ich omijały takie przygody jak ciebie spotkały. Ja jak dostane prace to ruszam na szlaki w sierpniu Pozdrawiam RAFI-71

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życze powodzenia w nowej pracy jako Driver :)Mając internet w trasie i swoją pozycję na Google lub gdziejestem.pl łatwo można się namierzyc i spotkac na parkingu.Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Krzysiek pokażesz nam widzą jak się obsługuje tachograf cyfrowy ? zrób ten film w jak najbliższym czasie :)
    Dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpinam si pod powyższą prośbę :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Cosik Manik postukuje na wolnych...

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam Krzysiek.Szacunek dla Ciebie za te filmy są naprawdę świetne dużo z nich idzie wyciągnąć informacji.Oby tak dalej ! tak sie składa że mam rodzine w Jastrzębiu a sam mieszkam w Wodzisławiu więc mam kawałek do Ciebie ! może kiedyś Cie przy szczęsciu spotkam !:) fajnie by było.Też chce zostać kierowcą lecz jeszcze kręta droga przede mną! też miałbym prosbe zebys omowil tacho i czas pracy kierowcy bo tego nie rozumiem zbytnio jeszcze , i co zrobić żeby znalesc pracę w tym zawodzie (nie chodzi mi o zdobycie prawka czy kursu tylko gdy mamy wszystko co potrzebne znalesc tę robotę) Pozdrawiam Cię i życzę szerokości !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam.Pozdrawiam Wodzisław Śl.Jak bedziesz miał jakieś pytania to pisz śmiało.Nie ma problemu ze spotkaniem,na mapce jest moja pozycja,jak jestem w domu to pozycja Jastrzębie.Wcześniej daj znac na maila.Pozdrawiam.

      Usuń
  7. No i kolejny fajny filmik, tylko czemu juz się skończył :D A tak po zatym to bardzo mi sie podoba Twoja pstawa, że chcesz się podzielić i przekazać cenne rady młodym, dziekujemy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem jak to jest zaczynac bez doświadczenia.Praca jako kierowca jest piękną pracą.Wiem że do tej pracy zawsze będą przychodzic nowi kierowcy bez doświadczenia,mam nadzieję że mój blog pomoże im w pierwszych miesiącach pracy,zanim załapią o co chodzi.pozdrawiam.

      Usuń
  8. Powiem tak, twoje filmy i posty są zaj******! Ja chce więcej i więcej! Pozdrowienia z Ostrowa Wielkopolskiego. Szerokości bracie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrowienia dla Ostrowa Wielkopolskiego :)Pozdrawiam.

      Usuń
  9. Krzysiek jak pozdrawiasz Ostrów Wlkp to pozdrów i Nowe Skalmierzyce to jest miejscowośc na trasie Ostrów Wlkp - Kalisz Co do pozycji "gdziejestem " napewno skorzystam z twoich rad i podpowiedzi. Z niecierplioscia bębziemy czekali na filmiki o Planowaniu Trasy Pozdrawiam RAFI-71

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdrowych Spokojnych Świąt Wielkiej Nocy od Zmartwychstałego Jezusa Chrystusa aby zmartwychstały Jezus prowadził Ciebie i twoja kochana rodzinke przez wasze życie
    WESOLEGO ALELUJA ZYCZY RAFI-71
    Zyczenia dla wszystkich obecnych na twoim blogu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za Życzenia oczywiście przyłączam się do nich i składam swoje.

      Usuń
  11. Zdrowych i Spokojnych Świąt Wielkanocnych,smacznego jajka oraz mokrego poniedziałku życzę Wam Wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
  12. Krzysiek Zdrowych i Wesołych Świąt. No i oczywiście mokrego Dyngusa! Ja pozdrawiam Jastrzębią Górę. Czekam na pozdrowienia dla Tarnobrzega :D :D
    Trzymaj się :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdrowych i Wesołych Świat,mokreg Dyngusa !Pozdrawiam Tarnobrzeg :)

      Usuń
  13. Witam.
    Filmy super muszę pogratulować !!!!
    Ale pod Angers (francja) zdoili mi z kotłów 1000 literków (mimo sitek zabezpieczających ) poprzez wywiercenie dziórek w zbiorniku.
    Dlatego uważam że lepiej nie mieć zabezpieczeń na zbiorniku bo i tak Ci zdoją jak będą chcieli (tylko szkody mniejsze )

    OdpowiedzUsuń